Cern Deney Sonucu

Cern deneyi sonucunda günlük hayatımızda pek bir değişiklik olmasa da ileriki zamanlar için önemli adımlar atılmış olacak. Bazı bilim adamları ise zamanda yolculuk yapılabileceğini bile öne sürüyor.

GEÇMİŞE YOLCULUK YAPILABİLECEK
İki Rus matematikçi tarafından ortaya atılan bir diğer iddia da yine film senaryolarına aratmıyor. Matematikçiler Einstein’ın izafiyet teorisine gönderme yapıyor. Einstein izafiyet teorisinde uzayın en, boy, yükseklik ve zaman olarak 4 boyuttan oluştuğunu, yüksek bir enerjinin uzayda bozulmaya neden olarak zamanda bir tünel yaratabileceğini öne sürer. Irinia Arefeva ve Igor Volovich’e göre de deneyde ortaya çıkacak yüksek enerji zamanda bir kırılma yaratacak ve burada açılacak zaman tünelinden geçmişe yolculuk yapılabilecek.


Uzmanlar bu iddiaların fizik bilmeyen ve bu nedenle mevcut bilimsel tezleri de yanlış yorumlayan kişiler tarafından ortaya atıldığını vurguluyor.

Cern deney sonuçları için kısa süreli gelişmeler beklemek anlamsız.En basitinden deney hazırlıkları sırasında kullanılan manyetik teknolojiler günlük hayatımıza çok daha sonra girmeye başlayacak.Bu ve bunun gibi teknolojiler daha maliyetsiz bi hale getirilerek hayatımıza girecek ama bunun tamamlanması belki de 10 seneyi bulacak.

Bunun dışında bir de felaket senaryoları var.Hep iyi beklentiler içinde olmak da anlamsız.

DÜNYAYI SIVIYA ÇEVİRECEK
Yüksek enerjiyle oluşan bir parçacığın dünyayı sıvıya çevireceği de ortaya atılan çok sayıda iddiadan biri. Bu iddialar İngiliz Astro-Fizikçi Stephen Hawking’in radyasyon teorisiyle de çelişiyor. Hawking, küçük kara deliklerin büyük olanlara oranla daha fazla radyasyon yaydığını ve radyasyonla kütle kaybeden küçük kara deliklerin daha hızlı bir şekilde yok olduklarını savunuyor.

Yayınladığı güvenlik raporuyla tüm bu iddiaları yalanlayan CERN uzmanlarına göre konuyla ilgili bilimsel tezler olmasa dahi doğa deneyin bir tehlike oluşturmadığını bizzat kanıtlıyor.

Cern Başkanı Robert Aymar, “Deneyle dünyanın yok olacağını öne sürenler var. Küçük kara deliklerin birleşerek büyüyeceğini, tüm dünyayı yutacağını söylüyorlar. Cosmik ışınlar doğal yollarla milyarlarca yıldır çok daha büyük enerjiler ortaya çıkarıyor. Şimdiye kadar hiçbir şey olmadı. Bu deneyle de olmayacaktır” açıklamasında bulundu.

You May Also Like

About the Author: t4h4bx

28 Comments

  1. lan a.q ne bok warda deney yapıonuz film gibi olduk bi allahın kuluda karşı gelmiyo dünya yok olcak..!

    Sabotaj20

  2. arkadasim bilimden bahsediyosunuz..
    ben millet in içinden herhangi bir vatandasim.3 gundur girmedigim site kalmadi ve bu yapilan deneyin yararindan cok zararlarindan bahsediliyor.bu dunyaya verebilecek bu kadar buyuk bir zarar varsa ve bu milyonda bir olasılık bile olsa neden kimse karşı çıkmıyor.daha neyi bulacaksiniz dunyayi bi anda yok etmeyimi ve bunun sorumlusu kim…

  3. 🙁 bu deney kesinlikle dünyanın sonu olacak.her şey sıvılaşacak.AİHM durdurulması yönündeki kararı her ne kadar bozmuş ise de; deneyin zararsız olduğu yönünde hiç bir denysel çalışma, tez ,teori yok. Hatta uygun hazırlanmış bir “hipotez” bile yok.Sadece “doğada her gün oluyor.” diyor koskoca bilim adamları; ama 1: böyle seçkin bilim adamlarının böyle kanıtlanmamış bir konu hakkında kesin görüş bildirmeleri çok saçma.2:doğada oluyor diyorlar; ama o doğal, halbuki insan bugüne kadar elini attığı her şeyi kirletti, bozdu; ve yine aynısı olacak…..

  4. eheh birkaç kıçıkırık süper iletken mıknatıs mı dünyayı sıvılaştıracakmış ister fisyon isterse füsyon olsun olay bu da deil de maksat proton parçalansın alt tarafı bi proton be nolcak kuarklar bileşip yıldız mı oluşturacak gidin işinize yaa caizdir
    vesselam

  5. ya ne kadar sacma yorumlar bunlar.
    orada ispat edilecek şey kimbilir ne mucizeler yaratacak ve neler açığa çıkartacak.Bilime bu kadara karşı olmayalım.

  6. Ben bu deneyi uzun zamandır araştırıyorum.Elde ettiğim bilgilere göre Dünya’nın sonu bu deney ile olmayacak.Zaten KUR’AN’da böyle bir sondan bahsedilimiyor yani bizim kıyametimiz bu DEĞİL.

  7. bence bu tamamen aldatmaca arkadaşlar çünkü 2002 yılında yapılan bir projede gördüğüm kadarıyla cenr deneyindeki projeyle neredeyse aynı ama benim bulduğum bu projede insanın başka boyutlara gidebilceğinin gerçek olduğunu söylüyor fakat araştırmaların devam ettiğini söylüyolar… bugünkü o devasa deney bence sadece dünyanın nasıl oluştuğu değilde başka işler için olduğunu düşünüyorum eğer benm gördüklerimi görseydiniz sizde benim gibi düşünürdünüz.belkide şu an bi insan gitmiş olabilir ama bu sadece benm yorumum merak ederseniz araştırabilirsiniz.

  8. arkadaşlar bazı şeylere cevap bulabilmek için bazı riskleri göze almak gerekir. finansda risk=getiridir. sadece finans diil her şeyde aynı durum söz konusudur. hatta tavlada bile bu böyledir 🙂 ewt söz konusu büyük bir enerji ama alınan tedbirler de eminim enerjiden daha büyüktür. ve ben derim ki araba kullanan bir insan bu deneyden çok daha tehlikeli…

  9. Ben bu deneyi çok doğru buluyorum..biz insanlar bilimin daha hiç bir şeyini tam bilmiyoruz belki bu deneyden sonra daha farklı şeylerde çıkabilir (umarım)

  10. Bu türden deneyleri tüm insanlığın alkışlaması gerektiğine hiç şüphe yok. İdeolojik yaklaşanların olumsuz eleştirileri daima olmuştur ve olacaktır. Bu konuları din ile izah etmeye çalışmak bir cehalet değilse tam anlamıyla bir gaflettir. İnsanlığın hizmetine sunulan bilimsel çalışmalar yaşam kalitemizi bugünkü düzeyine getirmiştir. Halledilecek insanlık sorunları bitmemiştir ama bilim de bitmiş değildir. Süreç devam etmektedir. Kim ne derse desin devam edecektir de.

  11. konuşmayın lan dingiller bilimin zararı zararrı falan yok deney ın zararı falan yok …. dunya ya da birsey olduğu yok herşey olduğu yerde …. gericilik yapmayın akıllı olun adam olun lannnnnnnnnnnnnnnnnnn

  12. deneyin zararı söz konusu bana göre biraz siyasi emellere dayanıyor.birileri deneyi binevi kıskanıyor.ve bazı bilim adamları bu görüşüde kendi düşüncesiyle destekliyor.deney sonucunda yeni teknolojilerin gelişeceği şüphesiz.ama bu süre zarfı beklentimizden daha da uzun olabilir…

  13. bu deneyin sonunda bir dolu yeni veri elde edileceğine inanıyorum …bilim dünyası bu deneyi planlarken önlemini de almıştır heralde, bodozlama girecek halleri yok …ayrıca sokaktaki tehlikeler bilimsel deneylerden çok daha fazla zarar veriyor insanlığa…

  14. arkadaslar, komple teorilerine kapilmayalim. Bence bu deney insanoglunun hep merak ettigi, anlayamadigi bircok soruya cevap bulmaya calisacak. Nereden geliyoruz, nereye gidecegiz ve neden burdayiz. Yani madde gercekte ne? bu deneyin sonunda ne cikarsa ciksin bilim bir adim daha ileriye gideceginden süpemiz olmasin.

  15. büyük patlama sonucu güneşten ayrılan parçalar (gezegenler) çevresinde (yörünge) güneşe olan uzaklıklarına göre zamanla soğumuşlar ve canlılar için en uygun ısı ortamı oluşan dünya’da hayat oluşmuş. Bu hayatı yine büyük bir patlama ile yok etmeye çalışmak niye? Zaten bunu nükleer denemelerle ,çevre kirliliği ile yavaş yavaş yapıyoruz.

  16. benım daha degısık bır teorım var bılımın herzaman en cok arzuladıgı ısık hızında maddeyı transfer etmek kı bu zaman yolculugu ıcın ılk adım olacak zaten ızafıyet teorısıde boyledır sımdılık maddeyı ısık hızına sonra ıse kutleyı gondermeyı basaracaklar eger bu gerceklessede kalkıp sıze bız zamanda yolculuk yaptık dıyecek hallerı yoktur herhalde atom carpıstırma sadece asıl olayı ortbas etmektır her zaman yaptıkları gıbı area 51 de cok gızlı belgelerın ve dunya dısı teknolojı harıkası parcaların gızlenmesı ve bu gelısen bazı olayları ufo ve uzaylılar bastı gıbı sacma ama gercekten ıyı oetbas ettıler ınanın bana bızm dınımızde cın seytan melek ve ınsanlardan baska hıc bır mahluktan bahsedılmez uzaylı yoktur ama bındıklerı araclar nedense hep ısık hızında hareket edıyor neden acaba?bıraz daha genıs dusunun karsı maddeyı uzayı bukmede kullanacaklar bunu da bır yere yazın uzaylı dıye tabır ettıklerı yaratıkların bındıklerı araclar her zaman yassı ve duz yuvarlak oldugu bıldırılır nedendır bılıyormusunuz ısık hızında gıderken asınmayı engellemek ıcın benden bu kadar sorularınız olrsa cevaplarım saygılar

  17. UZAYLI DIYE BIR SEY YOK ZAMANDA YOLCULUK YAPAN BILIM INSANLARI VAR NASADA BUNU ORTBAS ETMEK ICIN UZAYLI DEDILER IYIDE YEDIRDILER ACABA NEDEN UFOLAR ISIK HIZINDA HAREKET EDIYORLAR IYI DUSUNUN BUNLAR YOLCULUGU BASARDILAR SAYGILAR

  18. Cern Deneyinin asıl sebebi yüksek miktarda enerji üretmenin yolunu bulmak olarak düşünüyorum.

    ve bu teoride yüksek enerji üretilmek istiyorsa yüksek enerjiyi depolama yoluda bulunmuş demektir.

    klasik ama bor. bor özelliği ile adeta enerji chip’i gibi .

    insanlığın yararına mı yoksa zararına mı olacağı tartışılır.

  19. SAYIN ARKADAŞLAR GEÇMİŞE KİMSE YOLCULUK YAPAMAZ GELECEĞEDE ,ZAMANDA YLCULUK YAPMAK KADERİ DEĞİŞTİRMEK DEMEKTİR VE BUNU KİMSE DEĞİŞTİREMEZ FAKAT BİRÇOK HASTALIĞIN TEDAVİSİNE VE HAYATIMIZI KOLAYLAŞTIRACAK ÜRÜNLERE KUCAK AÇABİLİRİZ .DÜNYAYI YOK EDECEK BİR PATLAMA OLMASADA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ BİR PATLAMA OLMASI GEREKİR.EE KIYAMET YAKLAŞIYO

  20. Arkadaşlar saçma saçma konuşuyosunuz yorum yazmadan geçmek istemedim..
    siz şimdi bu kdr teori atıosunuz ortaya yok dünyanın sonu yok bilmemne diye. peki bu deneyi yapan adamlarda bizim gibi bu dünyanın bi parçası değilmi. oluşacak bir zarar elbette ki kendilerini de bize olduğu kadar etkileyecektir şüphesiz. yani insanoğlu bile bile neden kendi sonunu getirecek bişey için çalışsın ki.. deneyin asıl amacı maddeyi ve onu oluşturan unsurları anlamak; böylece teknolojik açıdan biçok ilerleme kaydedileceğinden emin olun! yapılan herşey bilimin ve insanlığın yararına olacaktır.. bu deneyler sonucunda uzay zaman bükülmeleri,ışınlama olayları ve zaman yolculuğu gibi teorik olayların da yolu açılıcak gibi görünüyor ancak bunu ilerleyen zamanlarda görücez..

    (cahilliğe lüzum yok) saygılar…

  21. insanları hırsları batırmıştır bunun sonuda bir hırsa gidecek öyle böyle teorilerle okadar paralar harcanmamalı ve sonunda ne olacak bilinmeyen şeylerle uğraşıyorlar bilim adamları var orda ama bi olayın sonunda ne olacağı bilinmiyorsa bilim adamları onunla uğraşmamalı çünkü sonu çok kötüde olabilir küçük deneyler değil bunlar bişeyleri elde edemedikleri zaman dahada fazla enerjiyi artıracaklar mutlaka bir sonuç elde etmek isteyecekler çünkü yüklü para harcanmış bişeyler bekleyen insanlar var ve sonu hırsla bitecek hırsıyla iş yapanın sonu iyi olmaz ben kötü şeyler bekliyorum

  22. İnsanların kendi aralarında uydurmaları bunlar dünyann yok olması ne dmeek acaba bi bilgiye sahipler mi arkadaslar kıyamet yaklasyo we dünyann yok olusunda onların hiç bi etkisi olamaz ölümsüzlük die bise yoktr eğerki öle bise olsa insanlar geçmişle gelecekle gidip gelse kaderlerini değiştirebilirler böle bise imkanszdr we bunu allahtan baska kimse bilemez.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir